Thursday, July 11, 2013

Sukan Tahunan Ke-28

          4 Julai 2013- Sukan Tahunan Ke-28 SJKC Paya Mengkuang telah berlangsung dengan jayanya di padang sekolah bermula jam 2.00 petang dan diiringi dengan tepukan dan sorakan.
          Acara sukan dimulakan dengan perbarisan rumah-rumah sukan diikuti dengan ucapan perasmian yang disampaikan oleh En. Abdul Rahim Bin Haji Yusof Penghulu Kuala Linggi. Selepas persembahan pasukan pancaragam, acara sukan bermula. Pelbagai acara padang, seperti larian 100m , 200m dan 4X100m telah diadakan. Semua murid dan kanak-kanak tadika turut mengambil bahagian dalam acara sukaneka. Guru-guru, bekas pelajar dan penduduk kampung turut mengambil bahagian dalam acara larian 200m dan 400m. Acara kejohanan diakhiri dengan acara tarik tali. Ia telah menghangatkan lagi suasana temasya sukan tahunan kali ini.
         Secara keseluruhannya, Rumah Hijau telah mendahului rumah-rumah sukan yang lain dan muncul sebagai Johan. Naib johan pula dimenangi oleh Rumah Kuning. Tan Sie Yong dari Rumah Kuning dan Chong Kai Xin dari Rumah Merah masing-masing diumumkan sebagai olahragawan dan olahragawati  Sukan Tahunan ke-28.





1 comment:

  1. SINCE I LEFT SJKC PAYA MENGKUANG.2002, BUT I STILL MISS THE TIME I SPENT THERE FOR THREE YEARS, I HOPE MY STUDENTS IN Year one year 2000 are still doing well in your study now....last year I had finished my master in counseling age of 44,...
    hope my gals & guys up there will live and learn whatever you invoiled.
    Take care...

    ReplyDelete

Popular Posts



Click here to get more